REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.extradrzwi.pl
§1
Definicje
1. Sklep internetowy – www.extradrzwi.pl.
2. Sprzedawca/Administrator – spółka ZKS Energo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
w Żernikach (62-023), przy ul. Jana Gutenberga 3, 62-023 Żerniki, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000306812, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 5213491266
3. Adres Sprzedawcy – ul. Jana Gutenberga 3, 62-023 Żerniki
4. Regulamin – niniejszy „Regulamin sklepu internetowego www.extradrzwi.pl”.
5. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła luba zamierza zawrzeć umowę sprzedaży.
6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej ze Sprzedawcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Przedmiot transakcji – towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu internetowego.
8. Towar/Produkt – rzecz ruchoma, którą Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu internetowego.
9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zamieszczonego i opisanego na stronie Sklepu internetowego, zawierana albo zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego.
10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane przy pomocy Formularza zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży Produktu, określające rodzaj i ilość Produktów, sposób płatności, miejsce dostarczenia Towaru oraz dane Klienta.
11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający złożenie Zamówienia poprzez dodawanie Produktów do Koszyka oraz określający warunki Umowy sprzedaży, w tym sposób płatności oraz dostawy.
12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu internetowego, w którym widoczne są Produkty wybrane przez Klienta do zakupu.
13. Konto – konto Klienta w Sklepie internetowym, na którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach.
14. Formularz rejestracji – interaktywny formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający utworzenie Konta.
15. Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Zamówienie złożone przez Klienta Sklepu internetowego zostanie skompletowane, zapakowane i przekazane do doręczenia.
16. Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
17. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych).
18. Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
19. Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 880).
20. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1219).
21. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 134 z późn. zm.).
22. Utwory – utwory w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
23. Strona – Sprzedawca lub Klient.
24. Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów w oparciu
o postanowienia Regulaminu, szczegółowo wyliczone i opisane w Regulaminie.
§2
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa:
a) prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klientów, dotyczące świadczenia Usług w ramach Sklepu internetowego,
b) zasady wyłączania odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu świadczenia Usług,
c) informacje na temat składania reklamacji i prawa odstąpienia od Umowy.
2. Sprzedawca udostępnia Klientom Regulamin za pośrednictwem strony internetowej, w sposób nieodpłatny, przed zawarciem Umowy sprzedaży.
3. Klientów nie wiążą postanowienia Regulaminu, które nie zostały udostępnione w sposób opisany
w pkt. 2 powyżej.
4. Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem.
5. Klienci są zobowiązani do przestrzegania postanowień Regulaminu.
6. Wszystkie znajdujące się w sprzedaży Sklepu internetowego Towary są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały wprowadzone na rynek polski w sposób legalny i odpowiadający przepisom prawa.
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzenia nowych Towarów do oferty sklepu, przeprowadzenia i odwołania akcji promocyjnych na stronie Sklepu internetowego, bądź wprowadzenia w nich zmian. Zmiana ceny nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.
8. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Produkty widoczne w ofercie Sklepu internetowego pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi Sprzedawcy. W przypadku niedostępności całości lub części Towaru objętego zamówieniem, Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta.
9. Przeglądanie asortymentu Sklepu internetowego nie wymaga zakładania Konta.
10. Złożenie zamówienia przez Klienta na Produkty znajdujące się w ofercie Sklepu internetowego możliwe jest po założeniu Konta, albo przez podanie niezbędnych danych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
§3
Ogólne warunki świadczenia Usług
1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu internetowego świadczy Usługi dla Klientów.
2. Usługi dla Klientów polegają na:
a) umożliwieniu przeglądania oferty Sklepu internetowego
b) umożliwieniu założenia Konta w Sklepie internetowym
c) umożliwieniu dokonania zakupu Towarów oferowanych przez Sklep internetowy.
3. W celu prawidłowego korzystania ze strony Sklepu internetowego przez Klienta, konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych:
a) dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego wraz z aktywnym podłączeniem do sieci Internet,
b) przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów HTML,
c) przeglądarka internetowa: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Google Chrome lub inna kompatybilna ze stroną Sklepu internetowego. Przeglądarka powinna akceptować pliki cookies.
4. Sprzedawca zastrzega, że korzystanie z Usług może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z korzystaniem w sieci Internet i rekomenduje Klientom przedsięwzięcie odpowiednich środków w celu zminimalizowania tego ryzyka.
5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz naruszającym dobre obyczaje. W szczególności zabronione jest używanie słów wulgarnych, podawania treści niezgodnych z faktami, pomawianie, znieważanie, mowa nienawiści.
6. Aby założyć Konto w Sklepie internetowym, należy wypełnić Formularz rejestracji podając wszystkie niezbędne dane oraz potwierdzając zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityki prywatności dostępnych na stronie Sklepu internetowego.
7. Założenie Konta w Sklepie internetowym jest dobrowolne i nieodpłatne.
8. Do utworzenia Konta w Sklepie internetowym konieczne jest podanie następujących danych:
a) nazwa użytkownika
b) adres e-mail
b) hasło do Konta
9. Do korzystania z Konta niezbędne jest posiadanie konta e-mail.
10. Z chwilą prawidłowego założenia Konta Klient otrzymuje od Administratora wiadomość e-mail z potwierdzeniem założenia konta.
11. W celu złożenia zamówienia jako Klient zalogowany lub Klient niezalogowany, konieczne jest podanie następujących danych:
a) imię i nazwisko
b) nazwa firmy (opcjonalnie)
c) nr NIP (opcjonalnie)
d) adres (ulica i nr domu oraz kod pocztowy i miasto)
e) nr telefonu
f) adres e-mail
12. Założenie Konta jest równoznaczne z oświadczeniem, że:
a) wskazane dane są kompletne, zgodne ze stanem faktycznym oraz nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich
b) Klient uprawniony jest do zawarcia Umowy.
13. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za:
a) posiadanie aktualnego adresu e-mail (zgodnego z podanym loginem) w celu komunikacji
z Administratorem w zakresie świadczonych Usług
b) zachowanie poufności danych dostępowych (login i hasło) do Konta oraz ewentualne szkody wynikłe z tego tytułu.
14. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto.
15. Zamówienia drogą elektroniczną można składać 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
16. Warunkiem przystąpienia do umowy drogą elektroniczną jest wypełnienie formularza zamówienia w celu zawarcia Umowy sprzedaży.
17. Przystąpienie do zawarcia Umowy sprzedaży jest dobrowolne.
§4
Zawarcie umowy ze Sprzedawcą
1. Dla dokonania zawarcia ważnej i wiążącej Strony Umowy sprzedaży, Klient dokonuje wyboru Produktów zgodnie z wyświetloną ofertą Sklepu internetowego, określając ilość Towaru jaką zamierza nabyć oraz wskazując cechy zamawianych Produktów. Łącznie z wyborem Produktów, Klient wypełnia internetowy formularz zamówienia, podając w nim dane niezbędne do realizacji zamówienia przez Sprzedawcę.
2. Klient finalizując zakup drogą elektroniczną zaznacza opcje niezbędne do zawarcia umowy:
a) „Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę moich danych osobowych zawartych
w formularzu zamówienia, w celu i zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia”
b) „Zapoznałem/am się z treścią Regulaminu oraz Polityki prywatności i akceptuję ich postanowienia”.
3. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie zamówienia drogą elektroniczną na podany w trakcie składania zamówienia adres e-mail. Potwierdzenie zawiera wszystkie wcześniej ustalone warunku umowy sprzedaży, a w szczególności ilość, rodzaj zamówionego Towaru oraz jego cechy określone przez Klienta Sklepu internetowego, całkowitą cenę do zapłaty (określoną w polskich złotych).
4. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca dokonuje weryfikacji zamówienia, a następnie wysyła Klientowi e-mail zawierający fakturę pro forma. Na fakturze pro forma oprócz ceny do zapłaty widocznej na zamówieniu, znajduje się również kwota kosztu dostawy. Z chwilą otrzymania wiadomości przez Użytkownika, zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
5. Po opłaceniu faktury proforma Klient otrzyma fakturę VAT.
6. Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy podany na fakturze proforma.
7. Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail faktury proforma, faktury VAT, jak ich duplikatów oraz korekt. Jednakże Klient zobowiązuje się przyjmować faktury w formie papierowej, gdy przeszkody techniczne lub formalne uniemożliwiają przesłanie faktur drogą elektroniczną.
8. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia lub konieczności zmiany terminu jego realizacji, Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego trybu postępowania.
§ 5
Koszty i dostawa
1. Towar wysyłany jest na adres wskazany w formularzu zamówienia.
2. Towar dostarczany jest za pomocą wyspecjalizowanych firm transportowych, zgodnie z terminem podanym przy każdym Produkcie na stronie Sklepu internetowego.
3. Towar jest zawsze zapakowany w sposób odpowiadający jego właściwościom, tak aby nie uległ podczas transportu uszkodzeniom bądź zniszczeniu.
4. Klient jest obciążony kosztem dostawy (wysyłki) określonym w cenniku. Wysokość opłat uzależniona jest od wagi Towarów oraz kilometrów. Klient może zapoznać się z cennikiem na stronie Sklepu internetowego.
§6
Płatność
1. Sprzedawca umożliwia płatność za zamówiony Towar w formie przedpłaty na rachunek bankowy.
2. Termin płatności faktury pro forma wynosi 7 dni.
3. Na każdy sprzedany Towar wystawiana jest faktura VAT.
§7
Odstąpienie od umowy
1. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w myśl art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) o prawach Konsumenta.
2. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął Towar w posiadanie lub osoba trzecia przez niego wskazana inna niż przewoźnik.
3. Zwracany Towar musi być w pełni kompletny, a sam Produkt oraz akcesoria muszą być nieuszkodzone oraz nie mogą nosić śladów używania świadczących o innym wykorzystywaniu Produktu niż tylko do celów jego sprawdzenia.
4. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni kalendarzowych od dnia w którym odstąpił od umowy.
5. Zwracany Towar należy odesłać na własny koszt.
6. Dla skutecznego odstąpienia od umowy należy przesłać oświadczenie na piśmie na adres e-mail biuro@extradrzwi.pl lub adres pocztowy Sprzedawcy (patrz §1 pkt. 3: „Adres Sprzedawcy”).
W oświadczeniu należy podać numer konta, na jaki Sprzedawca ma zwrócić zapłatę.
7. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy
i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
8. W ciągu dwóch dni roboczych od otrzymania Towaru, Sprzedawca dokona sprawdzenia Produktu. Konsument nie może normalnie użytkować rzeczy, w przeciwnym razie odstępując od umowy może zostać obciążony dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem jej wartości. Jeżeli Towar spełnia wymagania wymienione w punkcie 3 niniejszego paragrafu, to zostanie wystawiona faktura korygująca, która następnie zostanie wysłana do Klienta. W ciągu 7 dni od wystawienia faktury korygującej, Sprzedawca dokona zwrotu zapłaty na wskazane przez Klienta konto.
§8
Reklamacje
1. Klientowi przysługuje prawo wniesienia reklamacji do Sprzedawcy.
2. Reklamację należy składać:
a) na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: biuro@extradrzwi.pl
b) pocztą na adres Sprzedawcy: ZKS Energo Sp. z o.o., ul. Jana Gutenberga 3, 62-023 Żerniki.
3. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane:
a) oznaczenie Klienta (nazwa firmy lub imię i nazwisko, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy, adres e-mail, nr telefonu)
b) przedmiot reklamacji
c) okoliczności uzasadniające reklamację.
4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację i udzieli odpowiedzi w terminie 14 dni. Odpowiedzi na reklamację są przesyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail podany w reklamacji.
§9
Prawa i obowiązki Sprzedawcy
1. Sprzedawca zobowiązany jest do:
a) stałego i nieprzerwanego świadczenia Usług
b) niezwłocznego podjęcia wszelkich niezbędnych działań w celu usunięcia wszelkich awarii lub zakłóceń w funkcjonowaniu Sklepu internetowego i świadczeniu Usług.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo do:
a) chwilowego zaprzestania świadczenia Usług z uwagi na trwające czynności konserwacyjne Sklepu internetowego
b) odmowy świadczenia Usług w przypadku naruszenia Regulaminu przez Klienta
c) zmiany Regulaminu, w szczególności w zakresie sposobu świadczenia Usług oraz działania Sklepu internetowego
d) przesyłania informacji o charakterze technicznym lub prawnym, dotyczących świadczenia Usług
i funkcjonowania Sklepu internetowego
e) do zablokowania dostępu do wszelkich treści umieszczonych w Sklepie internetowym niezgodne
z postanowieniami Regulaminu, w tym treści o charakterze erotycznym, pornograficznym, zawierających nielegalne oprogramowanie lub informację na temat jego pozyskania, obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami lub uzasadnionymi interesami Sprzedawcy, w razie powzięcia wiarygodnych, uzasadnionych informacji na ten temat.
§10
Prawa i obowiązki Klienta
1. Klientowi przysługuje prawo do zarządzania Kontem oraz świadczonymi przy jego użyciu Usługami, w tym zmiany przekazanych danych.
2. Klient zobowiązany jest do powstrzymania się od następujących działań:
a) przekazywania niezgodnych z prawdą bądź nieaktualnych danych osobowych lub informacji
b) udostępniania treści o charakterze obraźliwym, sprzecznym z prawem lub naruszającym chronione prawem dobra osobiste osób trzecich
c) wykorzystywania Usług do publikacji reklam towarów i usług oraz wszelkich informacji o charakterze komercyjnym
d) utrudniających lub zakłócających funkcjonowanie i korzystanie ze strony Sklepu internetowego
d) wykorzystywania Usług w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedawcy.
§11
Odpowiedzialność Klienta
1. Klient ponosi odpowiedzialność za:
a) prawdziwość danych wskazanych podczas rejestracji Konta
b) utratę danych spowodowaną czynnikami zewnętrznymi, bądź okolicznościami niezależnymi od Sprzedawcy
c) szkodę poniesioną przez Sprzedawcę lub osoby trzecie na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania przez Klienta obowiązków wynikających z postanowień Regulaminu, chyba że ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie było następstwem okoliczności, za które Klient nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności na skutek działania siły wyższej.
§12
Odpowiedzialność Sprzedawcy
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za szkodzę poniesioną przez Klienta lub osoby trzecie na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę obowiązków wynikających
z postanowień Regulaminu, chyba że ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie było następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności na skutek działania siły wyższej.
2. Sprzedawca, który otrzymał urzędowe zawiadomienie lub wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych wykorzystywanych przez Klienta w ramach korzystania ze strony Sklepu internetowego i uniemożliwił dostęp do takich danych lub informacji, nie ponosi względem nich odpowiedzialności za powstałą szkodę.
3. Sprzedawca nie ponosi wobec Klienta naruszającego Regulamin odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług, w tym na skutek usunięcia Konta.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
a) prawdziwość danych wskazanych podczas rejestracji Konta
b) utratę danych spowodowaną czynnikami zewnętrznymi, bądź okolicznościami niezależnymi od Sprzedawcy (działanie osób trzecich)
c) szkodę poniesioną przez Klienta lub osoby trzecie na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania przez Klienta obowiązków wynikających z postanowień Regulaminu, chyba że ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie było następstwem okoliczności, za które Klient, nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności na skutek działania siły wyższej
d) szkody wynikłe na skutek braku ciągłości dostarczania Usług, będące następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności (siła wyższa, działania i zaniechania osób trzecich, ipt.)
e) jakiekolwiek szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług lub rozwiązania Umowy,
w tym na skutek usunięcia Konta wobec Klienta naruszającego Regulamin.
§13
Ochrona danych osobowych
Dane osobowe Klientów Sklepu internetowego podlegają ochronie przez Administratora, zgodnie
z zasadami szczegółowo opisanymi w Polityce prywatności.
§14
Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 05.11.2020 roku, a w przypadku jego późniejszych aktualizacji – od dnia jego ogłoszenia, tj. publikacji na stronie Sklepu internetowego.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku:
a) zmiany przepisów powszechnie obowiązującego prawa mającej wpływ na treść Regulaminu
b) realizacji obowiązku wynikającego z prawomocnego orzeczenia sądu lub ostatecznej decyzji organów administracji
c) zmian podyktowanych względami bezpieczeństwa
d) wprowadzenia istotnych zmian w funkcjonowaniu strony Sklepu internetowego lub Usług wymagających wprowadzenia modyfikacji w systemach Sprzedawcy.
3. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi poprzez przekazanie jasnej i wyraźnej informacji na stronie Sklepu internetowego z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem.
4. Klienci mogą kontaktować się ze Sprzedawcą we wszelkich sprawach związanych z funkcjonowaniem strony Sklepu internetowego:
a) e-mailowo na adres Sprzedawcy: biuro@extradrzwi.pl
b) pocztą na adres Sprzedawcy: ZKS Energo Sp. z o.o., ul. Jana Gutenberga 3, 62-023 Żerniki.
5. Regulamin oraz umowy o świadczenie Usług podlegają prawu polskiemu.
6. Wszelkie spory związane ze świadczeniem Usług zgodnie z Regulaminem będzie rozstrzygał polski sąd powszechny.
7. Wszelkie treści zamieszczone na stronie Sklepu internetowego (wliczając w to grafikę, teksty
i logotypy) korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Sprzedawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Sprzedawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
8. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności:
a) Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
b) Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 880)
c) Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1219)
d) Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 134 z późn. zm.)
e) Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (tj. Dz. U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.)
f) Ustawa z dnia 13 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz. U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.)